חיסכון לכל ילד

כיצד אוכל ללמד את הילד שלי על חיסכון בכסף?

4 דקות קריאה

17 ביולי 2023

כתבה זו תורגמה מהשפה האנגלית

כיצד אוכל ללמד את הילד שלי על חיסכון בכסף?

כהורים, אחד משיעורי החיים החשובים ביותר שאנו יכולים לתת לילדינו הוא הבנת כסף – כיצד לחסוך אותו, לבזבז אותו ולכבד אותו. אוריינות פיננסית היא מיומנות חיונית שלעתים קרובות אינה נלמדת בבתי ספר, ולכן האחריות נופלת עלינו כהורים. להלן כמה צעדים מעשיים שתוכלו לנקוט כדי ללמד את ילדכם על חיסכון בכסף.


התחל מוקדם והשתמש במצבים אמיתיים

התחל להכיר לילדיך כסף וחיסכון מוקדם ככל האפשר. השתמש במצבים בחיים האמיתיים, כמו קניות או משחק משחקים הכרוכים בכסף, כדי להציג את מושגי ההוצאות והחיסכון. הפוך את השיעורים הללו למהנים ואינטראקטיביים; ככל שילדך מעורב יותר, כך ילמדו יותר.

השתמש בבנק חזיר או צנצנת חיסכון

אחת הדרכים הפשוטות ביותר להציג את מושג החיסכון היא עם בנק חזיר או צנצנת חיסכון. עודדו את ילדכם לחסוך מטבעות ותווים קטנים. עם הזמן הם עדים לחיסכון שלהם, שיכול להיות מניע רב עוצמה להמשיך לחסוך. בנוסף, זה שיעור מוחשי בסבלנות וערך החיסכון לאורך זמן.


פתח חשבון חיסכון

ברגע שילדך מספיק זקן, בדרך כלל בסביבות גיל 13 בישראל, שקול לפתוח חשבון חיסכון לנוער על שמם. זה יספק חוויה 'מבוגרת' יותר ויגרום להם להרגיש אחראים יותר לחיסכון שלהם. זה גם נותן להם את ההזדמנות ללמוד על שיעורי ריבית, דוחות חשבון ועסקאות בנקאיות.


הגדר יעדי שמירה

עזור לילדך להבין את ערך החיסכון על ידי קביעת יעדים. זה יכול להיות צעצוע שהם רוצים, משחק וידאו, או אפילו מטרה גדולה יותר כמו אופניים. על ידי הגדרת יעד, אתה יכול להראות להם שחיסכון רגיל יכול לעזור להם להשיג את מה שהם רוצים. זה שיעור פנטסטי בסיפוקים ותכנון מעוכבים.


למדו אותם על ביצוע אפשרויות

לימוד ילדים על כסף כרוך גם בהוראתם על ביצוע בחירות. הסבירו לילדכם שכסף הוא סופי; אם הם בוחרים לבזבז את כספם על דבר אחד, הם לא יהיו להם לבזבז על משהו אחר. רעיון זה של עלות הזדמנויות הוא עיקרון בסיסי של כלכלה שאפילו ילדים צעירים יכולים להתחיל לתפוס.


הציג את הרעיון של הרווחת

שיעור יקר נוסף הוא ללמד את ילדך שהכסף מושג. זה יכול להיות דרך קצבה שבועית בתמורה למטלות, או לעודד ילדים גדולים יותר לבצע עבודות משונות עבור שכנים או בני משפחה. זה מקדיש תחושה של מוסר עבודה וההבנה שכסף אינו סתם 'נתון'.


עופרת בדוגמה

ילדים לומדים מהתבוננות בהוריהם. היה מודל לחיקוי חיובי בכל מה שקשור לניהול כסף. הראה להם כיצד אתה חוסך, תקציב ומקבל החלטות פיננסיות. זה עשוי להשפיע יותר מכל שיעור או שיחה.


בסיכום

ללמד את ילדכם על חיסכון בכסף הוא אחת המתנות הגדולות ביותר שתוכלו לספק להם. זו מיומנות שהם ישתמשו במהלך חייהם, והיא יכולה להציב אותם לדרך לעצמאות כלכלית ולהצלחה. זכרו, המטרה היא לא רק ללמד אותם לחסוך אלא גם להעריך את ערך הכסף ולהבין את היתרונות והחופש שמגיעים עם אחריות פיננסית.

כתבה זו נכתבה עבורכם ובשבילכם למטרות חוויתיות ולימודיות. אין להתייחס לכתבה זו כייעוץ מקצועי או כמחליפה ייעוץ מקצועי וכן לא להתבסס עליה לצורכי מחקר וקבלת החלטות משום סוג.

הכתבה הזו הצליחה לעזור לך?
עזר מאוד!לצערי פחות