חיסכון לכל ילד

מדריך להורים: איך לבחור תוכנית חיסכון לילדים במשק הישראלי

2 דקות קריאה

23 בנובמבר 2023

כתבה זו תורגמה מהשפה האנגלית

מדריך להורים: איך לבחור תוכנית חיסכון לילדים במשק הישראלי

החיסכון לילדים הוא אחד הכלים החשובים ביותר בהורות מודעת לכלכלה אישית. תוכנית חיסכון מושכלת משפיעה לטובה על עתידם הפיננסי של הילדים שלנו ומספקת בסיס מוצק להתמודדות עם הוצאות עתידיות, כמו לימודים, רכישת דירה, או התמודדות עם משברים כלכליים.

הבנת מושגי היסוד

לפני שמתחילים, חשוב להכיר את האפשרויות השונות שיש להורים בישראל בתחום החיסכון לילדים. ישנה הבחנה בין תוכניות חיסכון בנקאיות ובין חיסכון בתוכניות גמל או קרנות נאמנות, וכל אפשרות כוללת יתרונות וחסרונות שונים. אפשרויות אלו מפורטות, לדוגמה, באתרי הבנקים השונים ובאתר של רשות שוק ההון.

קריטריונים לבחירת תוכנית

כאשר בוחרים תוכנית חיסכון לילד, יש לקחת בחשבון מספר גורמים, כמו גמישות התוכנית, סיכונים ותשואה צפויה, עמלות, מיסוי והטבות ממשלתיות. חשוב גם לבחון את האופן שבו התוכנית מתאימה ליעדים הכלכליים של המשפחה ולעתיד הילדים.

יתרונות מס

אחד מהיתרונות המרכזיים בתוכניות חיסכון לילדים הוא הטבת המס שהן מספקות. במדינת ישראל, תוכניות חיסכון כאלו יכולות להיות מופרעות במיסוי מופחת של עד 10% במקום 25%, כפי שמפורט באתר של רשות המסים.

טיפים להורים בבחירת תוכנית

אל תתפשרו על התאמה אישית וגמישות של התוכנית לצרכי המשפחה ולתוכניות העתידיות של הילדים שלכם. כמו כן, חשוב להשוות בין תוכניות שונות, לבחון את רמות הסיכון, ולזקוף את היתרונות המיסוייים לצד העמלות והתשואות הפוטנציאליות.

לסיכום

בחירת תוכנית חיסכון לילדים היא תהליך מורכב הדורש שקילה מדודה של עלויות ותועלות ארוכות טווח. עם מחקר נכון והתייעצות עם מומחים, כל הורים יכולים לבחור באופציה הטובה ביותר עבור ילדיהם ועתידם.

כתבה זו נכתבה עבורכם ובשבילכם למטרות חוויתיות ולימודיות. אין להתייחס לכתבה זו כייעוץ מקצועי או כמחליפה ייעוץ מקצועי וכן לא להתבסס עליה לצורכי מחקר וקבלת החלטות משום סוג.

הכתבה הזו הצליחה לעזור לך?
עזר מאוד!לצערי פחות