חיסכון לכל ילד

מה היתרונות המס של חסכון לילד?

3 דקות קריאה

17 ביולי 2023

כתבה זו תורגמה מהשפה האנגלית

מה היתרונות המס של חסכון לילד?

כהורה, השקעה בעתיד של ילדך היא בראש סדר העדיפויות. אמנם הקמת תוכנית חיסכון יכולה להיראות מפחידה, אך הבנת הטבות המס הנלוות יכולה להפוך את המשימה הזו למושכת הרבה יותר. במאמר זה נחקור כמה יתרונות מס מרכזיים שמגיעים עם חסכון לעתיד ילדכם. בואו נתחיל!


מבוא לתוכניות חיסכון בילדים

תכניות חיסכון בילדים מציעות דרך מצוינת לצבור כספים לצרכים העתידיים של ילדכם, כמו חינוך או הקמת ביתם הראשון. כמה סוגים פופולריים של חשבונות חיסכון בילדים המספקים לעתים קרובות הטבות מס כוללות חשבונות חיסכון לילדים, 529 תוכניות חיסכון במכללות וחשבונות חיסכון בחינוך Coverdell (ESA).


תועלת 1: צמיחה ללא מס

אחד היתרונות המסים ביותר של המס של מרבית תכניות החיסכון בילדים הוא צמיחה פטורה ממס. המשמעות היא שכל ריבית, דיבידנדים או רווחי הון שנוצרו על ידי ההשקעות בחשבון אינם כפופים למס, כל עוד הם נשארים בחשבון. זה מאפשר לחיסכון של ילדכם לצמוח מהר יותר, ליהנות מכוח ההרכבה.


הטבה 2: משיכות פטורות ממס עבור הוצאות מוסמכות

הטבה משמעותית נוספת למס היא שמשיכות מתוכניות חיסכון אלה הן לרוב פטורות ממס אם משתמשים בהן להוצאות מוסמכות. לדוגמה, עם תוכנית 529 או ESA של Coverdell, המשיכות הן פטורות ממס כאשר משתמשים בהן בעלויות חינוכיות זכאיות, כגון שכר לימוד, ספרים וחדר ולוח. זה יכול לגרום לחיסכון משמעותי במס לאורך זמן.


תועלת 3: פוטנציאל לניכוי מס ממלכתי

במקרים מסוימים, תרומות לחשבון החיסכון של הילד עשויות להיות מנוכות על החזר מס הכנסה של המדינה שלך. לדוגמה, מדינות רבות בארה""ב מציעות ניכוי מס לתושבים התורמים לתוכנית 529. חשוב לבדוק את חוקי המס בתחום השיפוט הספציפי שלך, מכיוון שזה יכול להשתנות באופן נרחב.


תועלת 4: פטור ממס מתנה

תרומות לחשבון החיסכון של הילד יכולות גם לעזור לך לנצל את הפטור ממס המתנה. נכון לניתוק הידע שלי בספטמבר 2021, אתה יכול למתן עד 15,000 $ לשנה (או 30,000 $ לזוגות נשואים) לאדם מבלי להיפטר ממס המתנה בארה""ב זה מאפשר לך להעביר כסף מהאחוזה שלך תוך כדי עזרה לחיסכון של ילדך לגדול.

עיין במקצועי

בעוד הטבות מס אלה יכולות להיות משמעותיות, חשוב לזכור כי חוקי המס מורכבים ויכולים להשתנות לאורך זמן. תמיד מומלץ להתייעץ עם איש מקצוע המס שיכול להדריך אותך על סמך הנסיבות הספציפיות שלך וחוקי המס האחרונים.


לסיכום, בעוד שהחסכון לעתיד ילדך הוא מתגמל בפני עצמו, הבנת הטבות המס הנלוות לשפר את החוויה הזו. תוכניות חיסכון אלה לא רק מספקות ביצת קן לעתיד ילדכם, אלא יכולות גם להציע יתרונות מס משמעותיים, מה שהופך אותם למצב win-win עבור הורים רבים.

כתבה זו נכתבה עבורכם ובשבילכם למטרות חוויתיות ולימודיות. אין להתייחס לכתבה זו כייעוץ מקצועי או כמחליפה ייעוץ מקצועי וכן לא להתבסס עליה לצורכי מחקר וקבלת החלטות משום סוג.

הכתבה הזו הצליחה לעזור לך?
עזר מאוד!לצערי פחות